Guláš na chatu i doma

Tento guláš zvyknem robievať pomerne často, najmä počas chladných dní. Ideálny je aj na spoločné grilovačky či chatu ako rastlinná a zdravšia náhrada k tomu klasickému. Jeho príprava je ľahká a ingrediencie sú dostupné takmer v každej samoške. Nasledujúci recept je cca pre 4 porcie.

 

Budete potrebovať: 2 stredne veľké zemiaky, 2 červené papriky kápia, 1 červenú cibuľu, 1 rajčinu, 2 strúčiky cesnaku (môže byť aj sušený), 1 balenie sójových kociek (môžete kúpiť už hotové), mleté čierne korenie, sušenú majoránku, mletú červenú papriku sladkú a mletú červenú papriku údenú, 1 zeleninový vegan bujón, mletú rascu, korenie garam masala alebo kari korenie, soľ, slnečnicový olej, 140 g rajčinový pretlak (objem malej plechovky).

Postup: Na troške oleja najskôr orestujete na jemno nakrájanú cibuľu so štipkou soli. Restujete do mäkka a podlievate vlažnou vodou, aby sa nepripiekla. Následne pridáte na kocky nakrájané zemiaky a zalejete vodou (cca 1,5 l), ktorú skombinujte so zeleninovým bujónom. Pridáte roztlačené strúčiky cesnaku, 2 ČL sušeného majoránu, mleté čierne korenie podľa chuti, 1 ČL mletej rasce, 2 ČL mletej sladkej papriky a 1 ČL údenej mletej papriky, 1 ČL korenia garam masala alebo kari korenia, soľ podľa chuti.

Po zovretí pridáte rajčinový pretlak, na pásiky nakrájanú kápiu, sójové kocky (tie môžete použiť predpripravené, dajú sa zakúpiť aj v bežnejších potravinách, ide o sójové kocky na guláš, alebo použite suché kocky na guláš, ktoré pred tým než ich hodíte do gulášu, zalejete horúcou vodou s troškou sójovej omáčky a necháte 5 minút postáť, aby kocky chytili sójovku) a 3 ČL slnečnicového oleja. Všetko spolu povariť cca 30-40 minút. Asi 15 minút pred dokončením ešte pridáte na kúsky nakrájanú rajčinu. Po uvarení necháte guláš chvíľku odstáť, cca 15 minút, aby sa všetky chute prepojili. Môžete servírovať s čerstvou petržlenovou vňaťou a krajcom čerstvého chlebíka. Dobrú chuť.

Recept a foto Zuzana M.

Môže vás ešte zaujímať