Tekvicový prívarok s arašidovým maslom a Klobaňou

Skoré zemiaky v lete majú menej škrobu ako tie na jeseň, dokonca aj nepatrne menej kalórií. Obsahujú bielkoviny, sacharidy, karotény, vitamíny B a C a zmes minerálov ako draslík, horčík, fosfor, železo, meď, vápnik a zinok. Tekvica je zdravá potravina a jej konzumáciu by sme mali pravidelne zaraďovať do nášho jedálnička. Pomáha zlepšovať činnosť žalúdka, je plná vitamínov a minerálov. Obsahuje kyselinu listovú a askrobovú a je bohatá aj na železo.

Na náš tekvicový prívarok s arašidovým maslom budete potrebovať:

1 stredne veľkú zelenú tekvicu, 1 šalotku, 5 ČL arašidového masla, lahôdkove droždie, 2 ČL jablkový ocot, mleté čierne korenie, soľ, čerstvý kôpor, sójovú smotanu, rastlinné maslo, rímsku mletú rascu, 1 ČL sušený cesnak

Mladé zemiaky odporúčame piecť vo vyhriatej trúbe na 220 °C v šupke na papieri na pečenie. Bez oleja, len trošku posoliť. Pečieme kým nebudú zemiaky mäkké a šupka trošku opečená.

Postup na prívarok:

Nadrobno nakrájanú šalotku opečieme v hrnci na rastlinnom masle spolu so štipkou soli a mletou rímskou rascou (kumín), tak aby sa nepripiekla, ale zmäkla. Následne pridáme postrúhanú tekvicu, premiešame a necháme cca 10 minút dusiť (ak by tekvica nepustila dostatok vody, tak ju trošku podlejeme vodou, aby sa nepripiekla). Podľa potreby ešte osolíme, pridáme štipku mletého čierneho korenia, 3 PL lahôdkového droždia, 1 ČL sušeného cesnaku, nakrájaný čersvý kôpor (množstvo podľa preferencií), 2 PL jablkového octu a arašidové maslo a rastlinnú smotanu. Dávame od oka, tak, aby nebol prívarok príliš riedky. Všetko premiešame a varíme cca 25-30 minút.

Vegánsku klobásu Klobaňu nakrájame na koliečka a opečieme na panvici. Môžete pridať aj trošku oleja alebo rastlinného masla. Alebo nemusíte, my sme ju opiekli len tak na sucho. Podávať môžete ozdobené ešte s čerstvým kôprom a vegánskou kyslou smotanou.

Môže vás ešte zaujímať